Thaiföldi utazás - útinapló 6. fejezet

2016.12.21

Thaiföldi utazás - útinapló

6. fejezet

Barátunk meghívására érkeztünk Thaiföldre, az előzményeket itt olvashatod el:

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

Ez a napunk is csodásan indult. Ha ezt annak mondhatjuk. Mindenesetre nem mindennapi ébresztőben volt részünk. A közelben van egy muszlim templom, ahol naponta ötször hangszórókon keresztül szól az ima. Hajnali ötkor az első J

A hajnali csendet megtöri az imaének, s bizony, ha akarsz, ha nem, ébredsz. J Mi nem a kakasokkal kelünk, hanem a muszlim imával J Utána próbálunk kicsit visszaaludni, hiszen csak most van olyan hőmérséklet, amikor az éjjeli hőség után tudnánk kicsit pihenni.

Reggeli után ketten indultunk felfedezni egy másik partszakaszt. Rawai. Ez egy kikötő rész, nem fürdős strand.

Először a helyi gyöngypiacon néztünk szét, de nagy drágaság volt, így gyöngyöt nem vettünk, mondtam Zsoltnak, elég vagyok én igazgyöngynek J J

utazas-6-2.jpg     utazas-6-3.jpg

A kikötőben sok –sok kisebb, nagyobb motorcsónak, kis hajók, bárkák. A környező szigetekre viszik a turistákat kirándulni. 4-5 szigetre lehet elmenni, gondolkodunk rajta mi is, de én félek a hajókázástól, mert tudniillik rosszul levős vagyok J

Tehát végigsétáltunk a part mentén. Közvetlen a part mellett még az út szélén rengeteg asztal, székek, a szemben lévő kifőzdékből, éttermekből hozzák át az ételeket, italokat, a betérő vendégeknek. A helyek látványa, hát hogy is mondjam….hagy kivetnivalót maga után. Olyan 70-es évekbeli hangulat, kopott székek, viaszos vászonnal leterített asztalok, kicsit régies a hangulat. J Mintha visszamennénk pár tíz évet az időben.

utazas-6-4.jpg        utazas-6-5.jpg

Az egyik „bárba” beültünk inni kólát, a látvány és a hangulat szintén régimódi. Kopott, koszos műanyag fehér /fekete/ J székek, asztalok, viszont jég a pohárban, pepsi kóla, udvarias kiszolgálás, olcsó ár. Egy üveg pepsi 20 bath volt, ami 180 forint. Talán írtam már, de a thai élet egyáltalán nem olcsó, minden drága általában.

Elmentem pisilni a wc-be, még a fényképezőgépet is vittem, mert ugye Ildikó mindent fotóz, hadd legyen meg emléknek J Vártam hátha csuda thai wc-t találok, de nem. Tiszta, mindennel felszerelt európai wc volt, így nem fotóztam J

A kikötő parton a homokban sétáltunk, forróság, kalap, ahogy már megszoktuk. Másképp már biztosan napszúrással nyomnánk az ágyat.

Csodáltuk az ismét egyedülálló látványt. Néhány kép rólunk a Rawai kikötőben.

utazas-6-6.jpg      utazas-6-7.jpg

utazas-6-8.jpg      utazas-6-9.jpg

Séta és fotózkodás után egy olasznak kiírt étterembe mentünk be. Biztos, ami biztos alapon, nem a helyi kifőzdés, piacon, utcai árus ételeket esszük, erről majd részletesen a piaci beszámolómban. J

A kiszolgáló thai lány nagyon kedves volt, szó szerint sürgött-forgott körülöttünk, erre mondjuk mi magyarok: a sejhajunkat is kinyalta J / Már elnézést J/ Az étlapon rengeteg olasz étel, minden, ami olaszban is. Míg a pizzánk sült, finom olasz zöldséglevest hozott elénk a lány. Nem kértük, kaptuk J Ajándék ételnek meg ugye, ne nézd az ízét J No kérem, isteni finom volt!!!

Megérkezett a pizzánk is, forrón, kemencében sütve. Én gombásat, Zsolt vegetáriánust kért. Nagyon finom volt, volt rajta anyag bőven, itt nem sajnálták a rávalót J

Mindketten csak a felét tudtuk megenni, így a másik felét elcsomagolták, s az itthoniak is jól laktak belőle.

utazas-6-10.jpg       utazas-6-11.jpg

Az étterem már drágább volt, kicsit drágább az itthoninál. Megnéztük interneten, itt is illik borravalót adni, a kiszolgáló lány örült is neki nagyon, mint ugye majom a farkának J

Egyébként ez a kis étterem már nagyon kulturált volt, európai színvonal, berendezés, kiszolgálás, minőség.

utazas-6-12.jpg              utazas-6-13.jpg

A délutánt pihenéssel töltöttük otthon. Észrevehetően nehezen bírjuk a meleget, olyan értelemben, hogy fél nap alatt elfáradunk, érezzük, hogy kell a pihenés vagy a medence vagy a tenger J

Este fürdés, beszélgetés, interenten munka, levelezések bepótolása következett.

utazas-6-14.jpg       utazas-6-15.jpg

Ha érdekel a folytatás, a buddhista templomok hangulata, a thai piac forgataga, hamarosan újabb cikkben hozom, figyeld! J

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 21.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!