Thaiföldi utazás - útinapló 5. fejezet

2016.12.20

Thaiföldi utazás - útinapló

5. fejezet

Barátunk meghívására érkeztünk Thaiföldre, az előzményeket itt olvashatod el:

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

Ismét ragyogó napsütésre ébredtünk! J

Zsolt kipróbálta előző nap a bal oldali közlekedés mikéntjét. Megkóstolta és ízlett neki J A fene az ízlését J

Tehát kocsival indultunk le a felfedezésre váró több tengerpart, beach egyikére, Danikával együtt. Nai Harn Beach a neve.

A buddhista templomok előtti parkolóban álltunk meg. Tahiföld népességének 95 %-a buddhista, a maradék 5 % muszlim vagy keresztény. Több hatalmas épület, tele arany díszítésekkel, buddha és szerzetesi szobrokkal. Pár képet csináltunk, de zárva voltak, így csak üvegajtókon keresztül tudtunk benézni. Az épületek mögött sorban kicsi lakóterek, kis  házikók vannak, több narancssárga ruhába öltözött szerzetest is láttunk, akik épp a faleveleket seperték össze a házak körül.

utazas-5-2.jpg          utazas-5-3.jpg

Lehet illúzióromboló lesz, amit írok, de mivel ez az igazság, így számomra is meglepő volt az a környezet, ami a templomok körül fogadott minket. Mindenütt szemét és kosz. Az épületek szépen rendben, mellettük egy méterre: szemét és kosz, igénytelenség….

Kis női agyammal érthetetlen a számomra, hogy ezt a szerzetesek hogyan engedik, miért nem teszik rendbe a környezetet, miért nem takarítanak körbe? Mellékelek néhány fotót, hogy lássátok ti is a Thaiföldön mindenütt, itt is jelen lévő óriási kontrasztot….nem tudok mit mondani, érthetetlen….

Egymás mellett a szép szentély és a káosz…

utazas-5-4.jpg       utazas-5-5.jpg

utazas-5-6.jpg           utazas-5-7.jpg

Egy méterre a szentélyektől ez fogad…..nem messze, közvetlen ott L

utazas-5-8.jpg           utazas-5-9.jpg

Közvetlen a nagy szentély alatt…….

utazas-5-14.jpg            utazas-5-15.jpg

Innen a tengerpart felé sétálva sok árus, kis boltokban vagy épp fém asztalokról, motor oldaláról árulják a portékát. Ételek, italok, gyümölcsök, ajándéktárgyak, ruhák, bazár, de van pár étterem is.

A part csodálatos, Nai Harn Bech látványa felemelő, az energia óriási! A part részen kis szélességben pálmafák, fák, zöld növényzet, ami kis árnyékot ad, majd homok és a tengerpart. Csodás világ, elsőre mindenképp az. A tenger meleg, 29-30 fokos, nagy hullámokkal éri el a partot. Kellemesen tud az ember fürödni. A napozást a nálunk szokásos hagyományos értelemben felejtsük el J Égés van J Még árnyékban is. Szóval az előző napok itthoni pirosodása semmi nem volt ahhoz képest, amilyenek estére voltunk…

A parton közepesnek mondható a „népsűrűség”. J Nincsenek sokan. Pár kép a csodapartról:

utazas-5-10.jpg       utazas-5-11.jpg

utazas-5-12.jpg       utazas-5-13.jpg

No de hamar jött a felismerés: bizony ez egy thai beach. J

Kezdjük:

Magán a strandon semmi kiépített dolog nincs. / Na ja, mi például az olasz tengerparton megszoktuk, hogy minden lejárónál wc, zuhany, öltöző, szemetes mindenhol, tisztaság, odafigyelés. / Itt valahogy úgy megy, oldd meg, ahogy tudod J

Tehát érdemes fürdőruhában lemenni a strandra, vagy ha ott szeretnél átöltözni, mindenki látni fogja a sejhajod J

Ha a lábadra ragadt homokot szeretnéd a nap végén eltüntetni, ott a fű, húzzad rajta végig előre, hátra, majd törölköző, vagy hozz külön vizes flakont lemosni a lábad, hogy tisztán tudd beledugni a papucsodba.

Ha pisilni szeretnél, intézd el a tengerben! Hát igen, elfér benne J Ha más dolgod lenne, fentebb az éttermeknél találsz illemhelyet, de azt is nehezen fedeztük fel, hogy egyáltalán van.

Kuka, szeméttároló az egész beachen nincsen J Tudjuk, megszoktuk pár nap alatt, hogy szemét van, plusz a turisták is, mert egyrészt mindegy nekik, másrészt hová tegye a szemetét? Mi persze illedelmes emberekként összegyűjtöttük és hazahoztuk. Csak másnap fedeztük fel, hogy az árusok részén ott van egy nagy zöld műanyag hordó, talán kuka? Igen, öröm és bodottááááááá J Van mibe dobni a kidobni valót J

Egyébként, pedig kosz és szemét mindenütt, a homokban a pihenőrészeken is….

utazas-5-23.jpg          utazas-5-22.jpg

A thai Baywatch feeling eszméletlen, a képek magukért beszélnek… Szegény David Hasselhof elájulna, ha látná J J

utazas-5-16.jpg    utazas-5-17.jpg

Összességében megint az óriási kontraszt, az ellentmondás, ami számunkra nagyon megmutatkozik itt:

Az elképesztően szép strand, part, és hozzá a viszonyok. Köszönő viszonyban nincsenek egymással. Mintha két külön világ létezne. Nehezen érthető nekünk, de egy idő után rááll az ember szeme és agya, tudjátok: vagy megszoksz, vagy megszöksz J Egyelőre nem szökünk J

Délután a helyi kispiacra mentünk el szétnézni. Hasonló az otthoni régi lengyelpiacok hangulatához. Minden van J Ruhások, bazárosok, ételek száz számra. A piaci helyzetjelentés és képek megérnek egy külön cikket, így majd szívesen megosztom veletek azt is.

A piacról egy másik útvonalon indultunk haza, s útba ejtettük az egyik kilátót, ahol már túristák százai várták a naplementét Mindenki fotózott és videózott.

Csodálatos látvány volt a hegy tetejéről a lemenő nap. Tényleg csak a filmekben látunk ilyet. A vörös – narancs nap pillanatok alatt bukott alá velünk szemben a horizont alá a  tengerbe…Nagyon felemelő volt a látvány, a fények, a színek, a hangulat, alattunk a tenger, a szigetek, a közeli partok. Felejthetetlen emlék, biztosan megnézzük máskor is.

utazas-5-20.jpg        utazas-5-21.jpg

Következő napunk ismét a Nai Harn Beachen kezdődött délelőtt. Négyen voltunk lenn, mi, Danika és Katika barátnőnk. Zsolt és Danika szinte végig a vízben voltak, élvezték a hatalmas hullámokat. Mi fürödtünk, és jó nagyot sétáltunk a parton.

Nagyon különleges érzés így karácsony előtt a tengerparton sétálni, lábunkat mossa a meleg víz, hallani folyamatosan a hullámok hangját, nézni a hatalmas hegyeket, erdőket, a kékeszöld vizet, ahogy a napfény megcsillan rajta.

utazas-5-18.jpg         utazas-5-19.jpg

Csak egy dolog az, amit belülről az ember igazán érez: a HÁLA! HÁLA ÉS KÖSZÖNET MINDENÉRT!

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, nem kell sokat várnod…..tarts velem, velünk!

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 19.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!