Thaiföldi utazás - útinapló 4. fejezet

2016.12.19

Thaiföldi utazás - útinapló

4. fejezet

Barátunk meghívására érkeztünk Tahiföldre, az előzményeket itt olvashatod el:

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

A következő nap délelőttjét a házban töltöttük. Ismét nagyon meleg, fürdés, kis napozás, izzadás - fővés J

A kertben a sok zöld növény miatt sok állat van. Sok madár, énekelnek, búgnak, csicseregnek. Koradélután inni, fürödni jönnek kisebb madarak, köztük a sárga csőrű seregély fajta, a pásztor mejno, akit gengsztereknek is neveznek itt. Ugyanis lopósak J Szitakötők, pillangók repkednek, kisebbek és egészen nagyok is, minden színben. A lepkék a sárgától a pirosig, a barnától a feketéig, s vannak többszínűek is. Sajnos lefotózni nem tudjuk őket, nem szállnak le.

utazas-4-1.jpg            utazas-4-2.jpg

A gekkok reggeltől már hallatják a hangjukat, csattognak, de főleg este jelennek meg a falakon. Kisebbek, nagyobbak, többféle színben. Félnek az embertől, a falakra ide – oda másznak, ha lehetőségük van, azonnal a házba is bejönnek és elbújnak. De nem bántanak. Már mókust is láttunk, illetve zöld kisebb kígyót is, azt utcán, de lehet csak sikló volt J Nekem már mindegy, utálom őket J

Ebédre egy nagy tepsi vegyes párolt zöldség készült friss salátával. Mire hazamegyünk, már mi is tahi-ok leszünk J Bár Zsolt a 18 év vegetáriánus étrend mellett már rég az kellene, hogy legyen J

Koraeste házigazdánk a thai ÉLETBE vitt el bennünket. A sziget Patong nevű részébe, ahol egy nagy bevásárlóközpontban sétáltunk először. Ugyanúgy, mint otthon, sok ember, számtalan csillogó üzlet, márkák, drágaság.

Innen az éjszakai élet főutcájára mentünk, ahol számtalan bár, éjszakai lányok és ladyboyok sokasága várja az ide látogatókat. Hangos zene, tömeg, árusok, pénzért a turistákkal fényképezkedő ladyboyok, igazi thai éjszakai feeling. Sok idősebb vagy idős fehér férfit láttunk fiatal lánnyal, no igen, itt a pénzért mindenki kedves kuncsaft….

Otthon poénból mondtam is Zsoltnak, hogy majd elmehet egy thai pillangóval repülni J Bíztam benne, hogy az esti hangulat közben nem jut eszébe, és nem mondja: „Na anyukám, itt a pillanat, oszt megyek!” J

Egyet megállapítottunk: ez nem a mi világunk, nem a mi közegünk. Lehet, már öregszünk? J J

utazas-4-4.jpg     utazas-4-5.jpg

A másnap délelőtt is itthon telt pihenéssel. Ugyanis az éjszakák is nagyon melegek. Csak alsóneműben vagy épp pucéron lehet elviselni a forróságot. Ilyenkor a nudizás vagy a monikinizés megengedett J Érdekes, hogy a meleg miatt sokat iszunk, de keveset pisilünk, mert ugye kiizzadjuk. Valahogy hamarabb fáradunk el a meleg és a páratartalom miatt, egyszerűen kikészíti a nem ehhez szokott szervezetet ez a klíma. Folyamatosan folyik rólunk a víz, a ruhánk 5 perc alatt csupa víz, ide a csodafrizura és a nagyestélyi nem ajánlott J

Kora este sétára indultunk, körbenéztünk a környéken, felfedeztük hol, milyen bolt, üzlet van. Este már még nagyobb volt a forgalom az utakon, mint napközben. Ezernyi kismotor és kocsi. Csak jönnek, jönnek, végeláthatatlanul. Az itteniek 10 métert sem mennek gyalog, ennyi távolságra is motorra ülnek. Ha sétáló embert látsz, biztos lehetsz benne: turista J Bár már a turisták is főképp motort bérelnek, így közlekednek. Járda nincs, csak az útpadka, szóval nem veszélytelen sétálgatni az utak mellett. S mikor át akarsz kelni egy úton, akár két sávos, de főleg, ha négy sávos, az életed unod meg, vagy megöregszel, mire szabadnak látod a lehetőséget, hogy átkelj. Gyalogátkelőt nem láttunk eddig sehol…..csak a káoszt J

Érdekesség itt a taioknál, hogy sok ház és üzlet előtt kis szentélyek állnak. Ide ételt, italt hoznak a szellemeknek, virágokat, gyertyát, füstölőt gyújtanak. Utána olvastam, ezeket a szellemeknek emelik, tisztelgésül, illetve akkor, ha új lakóként költöznek be egy házba vagy üzletbe, mégpedig azért, hogy az ott lakó szellemeket kiengeszteljék. Néhány kép a kis szentélyekről.

utazas-4-6.jpg      utazas-4-7.jpg

utazas-4-8.jpg               utazas-4-9.jpg

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, az itteni élményekre, légy résen, hamarosan folytatom……

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 19.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!