Thaiföldi utazás - útinapló 3. fejezet

2016.12.16

Thaiföldi utazás - útinapló

3. fejezet

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

Első reggelünk Thaiföldön. J

Szinte azonnal átálltunk, már korán felébredtünk. Fél 9 körül volt, ami otthoni idő szerint hajnali fél 3. Madárcsicsergés, a rengeteg zöld növény látványa, a gekkók beszéde és meleg napfény köszöntött minket.

A délelőttöt pihenéssel töltöttük a medence partján és a medencében. Élveztük a kivételes decemberi holiday életérzést.

Házigazdánk minden nap sportolással kezd, úszik, fut. Mi addig átbeszéltük a hosszú repülőutat és a „semmit tenni, de azt nagyon élvezni” érzést hagytuk elhatalmasodni magunkon J

utazas-3-1.jpg                      utazas-3-2.jpg

utazas-3-3.jpg        utazas-3-4.jpg

Majd gyors ebédfőzés. Zöldséges rizs thai módra. Kérdezhetitek, mi az a thai mód? Hát kérem, Zsoltom só helyett az étel készítésekor cukrot rakott a rizsbe J Aztán persze sót is, így lett egy kicsit édes, kicsit sós thai rizsünk J Nagyon finom lett egyébként, hamar elfogyott.

A levegőváltozás, a más klíma, a nagy meleg miatt első nap nagyon nyomott a fejem, mondhatni fájt, de nem fejfájás volt, hanem mikor egy szűk kalapot a fejedre löknek J Ez egy nap alatt elmúlt. A nagy páratartalom mellett, 70-75 %, a napközbeni 30-35 fokot sokkal melegebbnek érzékeljük, 5-10 fokkal többnek. Szóval: dög meleg van. Tudjátok, amikor folyamatosan izzadsz, s mindenhol csöpög az izzadság. Igen, mindenhol, mell között, láb között J is….. J

Ja, napfény….az én bőröm könnyen barnul, de bizony máris jól leégtem, Zsolt is. Szóval a lacipecsenye hozzánk képest kismiska J J

Az energia nagyon jó, sok zöld, az óceán közelsége pozitív energiákat küld, mely spirituális szempontból nézve nagyon jó. Már nagyon várom azt, hogy az itteni főleg buddhista hangulatot, vallási szentélyeket, templomokat láthassuk.

A szél, a nagy páratartalom, a meleg, a szépen elkészített frizurámat máris megtépázta. Mondhatom: Átváltoztatjuk szalonban voltam J Drága fodrászcsajom, Szilvike, ha most látnál, sírva fakadnál J Bár lehet, hogy a röhögéstől J No nem baj, aki szép, az így is szép J

Kora délután elmentünk sétálni hárman a barátnőnkkel, Katikával. Kicsit szétnéztünk, s boltokat kerestünk. Az út mellett rengeteg kis kirakodó pavilon, asztal van végig, mondhatni szegényes, egyszerű módon árulják a thai-ok az ételeiket, gyümölcsöket, halat, italokat. Később erről is fogok még írni, most legyen elég ennyi: Itt aztán nincs Köjál J

utazas-3-6.jpg        utazas-3-7.jpg

Vannak kisebb üzletek, ruhaboltok, egy-egy bár, sok masszázsszalon. S vannak az európai boltokhoz ( Coop, Reál ) hasonló üzletek. Ezek már a thai utcai árusokhoz képest csilivili üzletek, sok áruval, hasonlóan van minden, mint otthon, de az árak egyáltalán nem olcsók. Beszámolok majd arról is, itt mi, mennyibe kerül.

utazas-3-8.jpg        utazas-3-9.jpg

Amit máris lehet látni, amikor bárhová megyünk: az, az óriási kontraszt! Egymás közvetlen közelében, egymás mellett, a luxusvilla és a kunyhó, a pazar hotel és a szeméthegy, a buddhista szentély és a kosz, szemét, a csillogás és a szegénység.

Délután a barátunk kocsival elvitt minket Phuket egyik részére, kis idegenvezetést tartva, errefelé hol, milyen partszakasz van, ha majd egyedül jövünk, merre tudunk menni, stb. Egy rövid időre álltunk meg, szétnéztünk egy kis piacon, ahol sokféle zöldséget vettünk, hogy legyen miből főzni. Itt az árak viszonylag olcsók voltak. A piaci élményekről külön kis szösszenetet írok majd.

A közlekedés itt bal oldali, mint a hangyák, a kismotorokkal úgy jönnek sorban, végeláthatatlanul az emberek. Akár hárman is egy motoron, gyerekkel. Szabályok nem nagyon vannak, ki merre lát J Félelmetes az egész J Valahogy úgy érzed magad, amikor te mégy, mint a mondásban van: Vak vezet világtalant J

Az estét a házba visszatérve már sötétben, fürdéssel, beszélgetéssel töltöttük, éjfél körül feküdtünk.

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, az itteni élményekre, légy résen, hamarosan folytatom……

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 16.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!