Thaiföldi utazás - útinapló 2. fejezet

2016.12.15

Thaiföldi utazás - útinapló

2. fejezet

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

utazas-2-1.jpg             utazas-2-2.jpg

Időrendben ott tartottunk, hogy elhagytuk a szállásunkat reggeli után. Taxival vissza a repülőtérre, belépés a tranzitváróba. Ott már mindenféle nációval találkoztunk. Sok arab, indiai, európaiak is. Az üzletek a szokásos áruk mellett tele dubai ajándéktárgyakkal, apróságokkal.

Eljött az indulás ideje, egy még nagyobb Emirates géppel repültünk, mint az előző. A repülőút hasonló volt, mint Dubaig. Időtartamban hat óra. Érdekes volt megfigyelni, mennyi féle ember van a gépen, kinek milyen háklijai vannak J

Volt előttünk egy család, a férfi állandóan leszedte, majd visszarakta a bőröndjét a poggyásztartóba. Kivett valamit, visszatette a bőröndöt, s egész hat óra alatt ezt folyamatosan játszotta. Már nem értettük, mit tud még kiszedni a bőröndből J

A közvetlen előttem ülő hosszú hajú csaj 2 percenként igazgatta a haját, 5 percenként felkötötte, majd leengedte, majd újra átkötötte, majd újra le….hat órán keresztül folyamatosan ….egy fodrász hülyére kereste volna magát J

Magyarokkal már nem találkoztunk, legalábbis magyar szót nem hallottunk.

Ez az út már nehezebben volt elviselhető, nehezebben telt az idő.

utazas-2-3.jpg      utazas-2-4.jpg

Egyetlen HELYZET adódott: Be – ki léptető kártyát kellett kiállítanunk a thai-ok felé, amit majd pecsételnek. Persze minden angolul J Néhány dolgot megértettünk, pl. Familie name J De ott álltunk ismét bambán, hogy akkor mi is van? J Volt ilyen, hogy mi a foglakozásunk? Hát ja, ha azt tudnánk angolul J Próbálgattuk a kitöltéseket, végül interneten keresztül segített a barátunk, így ez is sikerült.

A vámkezelésnél nagyon sokat kellett várni a sorunkra, de minden zökkenőmentes volt, a belépési kártyánkkal sem volt gebasz, tehát nagy hülyeséget nem írtunk rá J Simán elfogadták, lepecsételték.

A reptéren a csomagátvilágítás után magyar szó csapta meg a fülünket: Sziasztok drágáim!

A barátunk már várt minket, s viszontlátás örömével ölelkeztünk össze, köszöntöttük egymást.

Egy óra volt az út kocsival a házig. Az időeltolódás miatt, ismét 3 óra pluszban, éjfél körül érkeztünk meg.

utazas-2-5.jpg                  utazas-2-6.jpg

Az esti út során, a repülőtérről a házig, a kocsiból még kevéssé érzékeltük a tahi érzést. A két véglet azért már látható volt. A szegénység és a luxus is, egy helyen. A pici kunyhókat, a több tucat lógó vezetéket az út felett, szemetet, de közben a szép házakat, szép üzleteket, bárokat is.

Kicsit tartottunk a 6 órás időeltolódás miatti akklimatizálódás nehézségeitől, de két nap alatt teljesen átálltunk, nagyjából itteni idő szerint 8 óra tájékán kelünk, ez otthon hajnali kettő. Éjfél körül fekszünk, otthon ez este hat óra.

A házigazda megmutatta a csodaszép házat, kicsit átbeszéltük az utat. Ezzel várt minket a szobánkban:

Tehát megérkeztünk szerencsésen, itt vagyunk, s az élményeket várva hajtottuk álomra a fejünket.

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, hamarosan hozom J

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 14.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!