Thaiföldi utazás - útinapló 13. fejezet

2017.01.24

Thaiföldi utazás - útinapló

13. fejezet

Barátunk meghívására érkeztünk Thaiföldre, az előzményeket itt olvashatod el:

Az utazás előző élményeit elolvashatod ide kattintva:

A többi már felkerült élményt itt követheted:

A napok során több időt is a csodás Nai Harn tengerparton töltöttünk. Meleg levegő, meleg tenger, nyaraló emberek. Én nem tudok úszni / hát ez van J /, ezért én a parton vagy a víz szélén, Zsoltom a vízben töltött el sok időt. Élveztük a decemberi napsütést, a tájat, szívtuk magunkba a látványt, az érzéseket. Volt, hogy ketten voltunk, volt, hogy a gyerekekkel és a barátnőnkkel, Katikával.

Tudjátok, leírhatatlan az, az érzés, hogy egy ilyen idilli helyen nem kell csinálni semmit. J Édes percek, órák, amikor csak te vagy és a környezet. Ilyenkor lehet jól meditálni, ha nem is a hagyományos meditációra gondolok. Hanem a csendes, nézelődős, töltekezős elmélyülésre. A négy őselem, a tűz / Nap /, a víz / tenger /, a levegő / szél /, a föld / homok, hegyek, őserdő /, csodálatos lehetőség az elengedésre, a töltődésre, átjár az energia, hatalmas nagy erővel, egyensúlyba hoz, és ráébredsz, milyen csodálatos a természet, s benne milyen csodálatos vagy te, az ember!

Az Andaman tenger minden nap más képét mutatta. Hol zöld, hol kék volt a víz, minden árnyalatban láttuk a napok során. Hol kisebb, hol nagyobb hullámokkal érte el a partot, a hullámzás hangja csodálatos zene a fülnek, mi nagyon szeretjük.

A parton 3 hét alatt kétszer figyeltünk fel magyar szóra, jellemző volt az orosz, és az olasz beszéd.

Tudni kell, hogy 2004-ben ezt a partszakaszt is elérte a cunami, és akkor hatalmas pusztítást végzett itt is. L

A sok szépség mellett egy érdekes találkozás-élményünk is volt. Selfiztünk Zsolttal a parton, utolsó nap, búcsú a tengertől…amikor is hátulról valaki átölelt minket. Úristen, ki lehet az, ki az, aki itt ismer minket? J S különben is. J Hát egy vidám, jópofa olasz úriember volt, aki a humor kedvéért „csak úgy” beállt közénk a selfi képbe. J Hárman voltak egyébként, a nulla nyelvtudásunkkal azért tudtunk „beszélgetni”. J Hungary, Debrecen, meg amúgy is mi minden évben olasz, Caorle, bella Velence, bella Italy. J J Pizza, capucino. J Értették. J Ahogy mi is azt a pár mondatot, hogy honnan jöttek, és az úriember melyik város focicsapatában focizott. J Ó édes világnyelv! J

Később még egyszer találkoztunk velük, ekkor én álltam be közéjük váratlanul fotózkodni. J Kölcsönkenyér visszajár. J Ha már lúd, legyen kövér. J

utazas-13-2.jpg     utazas-13-3.jpg

Másik nagy élmény volt, hogy egyikszer a nagy kilátótól, másik alkalommal a tengerpartról néztük meg a naplementét. Fantasztikus látvány, melengető érzés, csak figyeled, töltődsz, rácsodálkozol a szépségére, és örömmel konstatálod: … ÉS MÉGIS MOZOG A FÖLD… J

Pár kép a csodákról, lenyűgöző energia!

utazas-13-4.jpg     utazas-13-5.jpg

utazas-13-6.jpg           utazas-13-7.jpg

A parthoz visszatérve kicsit: Karácsony előtt azt tapasztaltuk, a meglévő pár üzlet és kajálda mellé elkezdtek pavilonokat, sátrakat építeni. Később kiderült, itt most kezdődik majd a szezon, ezért árusok hada lepte el a part mentét. Színes forgatag, hasonlóan a piacokhoz, vehetsz itt mindent, a ruhától a polipig, a bőröndtől a giccsekig, a sült herkentyűktől a hamis márkás pólóig. J Végül azért egy normálisabb ajándékos standon itt vettünk mi is kisebb ajándékokat az itthoniaknak.

A női lelkem ezer számra tudott volna válogatni és vásárolni, de sajnos a repülő, a csomag súlyhatára végessé tette az ajándék felhalmozást. J Ildi, végre valami határt szabott neked! J

Pedig gondolkodtam, hogy a nagy bőröndbe be kellene csempészni egy alázatos, mindent elintéző, mindenhez értő, vagy tudja ki ért hozzá, - thai kisembert, mint amilyen a házunk gondnoka, Nan volt. Itthon jól jött volna házi kisegítőnek J

utazas-13-8.jpg          utazas-13-9.jpg

De rájöttem, nekem van már hasonló, mindent tudó, mindent megoldó, mindenhez értő emberem, Zsolt. J Nem is kell már a thai kisember… J J Zsolt mindig kéznél van, és a fizetését is megspóroljuk J

Jellemző volt a napjainkra, hogy sok órát pihentünk otthon, akár a szobában, akár a medence partján, már a délutáni árnyékban. Írtam már nektek, hogy a nagy meleg és páratartalom miatt fél nap alatt olyan fáradtak voltunk, mint aki 10 hektárt felkapált. J

Az otthoni időt a pihenés mellett főzéssel, az útinapló írásával, az internetes munkánkkal, levelezéssel töltöttük.

Az éjjelek nagyon fárasztóak voltak. A hőség miatt 28 fok alá nem ment a hőmérséklet, a páratartalom kicsit csökken csak, így egész éjjel forgolódtunk, izzadtunk, mire elaludtunk volna, újra arra ébredtünk: vaze, semmi sem jó J Volt légkondi, de mellette meg egész éjjel aludni nem tudsz ugyanúgy, vagy kihűlsz, meg ugye sokba kerül. J No igen, amikor semmi sem jó, se a meleg, se a hideg… J

A már a régebbi beszámolómban említett hajnali 5 órai muszlim ima is megörvendeztetett minket minden nap, hangszóróba, hadd ébredjen a nép! Ordítva a nagy csendben, ébredjen a turista, ne aludni jöjjön keletre! J

A szobánkban elbújó gekko is nyomta, hol éjjel, hol hajnalban. No őt is elkívántuk…nem melegebb éghajlatra…mert már ott volt…hanem hidegebb éghajlatra J

utazas-13-10.jpg       utazas-13-11.jpg

Ha kíváncsi vagy a folytatásra, figyelj, mert olyan különleges információkat hozok a következő részben, amiket talán még te sem tudtál a thai-okról, a szerzetesekről, az itteni létről.

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 28.

ÉLMÉNY MEGÍRÁSA MÁR ITTHON J

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!