Thaiföldi utazás - útinapló 1. fejezet

2016.12.14

Thaiföldi utazás - útinapló

1. fejezet

A thai utunk előzményeit elolvashatod ide kattintva: http://www.angyalisegitok.eoldal.hu/cikkek/irasaink--folyamatosan-bovul-/egy-kulonleges-karacsony-elotortenete.html

……s eljött a várva vár nap! Utolsó percben derült ki, hogy a két kisgyerek helyett csak az egyiket visszük, a kislány megbetegedett, ezért a mamájával később jön ki utánunk.

A repülőút miatt nem volt bennem/bennünk izgalom. Inkább csak a hosszú időtartam miatt. Azt vajon hogyan fogjuk majd bírni…

Bennem a félelmet sokkal inkább az okozta, hogy mindenféle nyelvtudás nélkül hogyan fogunk boldogulni a világ másik végén J A reptereken, az átszállásnál, Dubaiban.

Bíztam Zsoltban, aki nyelvtudás nélkül is szuperül elboldogul. Kézzel-lábbal mutogatva, előszedve az összes nyelvtudását, ami 2-3 nyelven 2-3 szó J Szerencsére a tájékozódási képessége nagyon jó, így bíztam abban, hogy legalább eladni nem fognak minket J

Budapestre kocsival mentünk fel hárman, Katika barátnőkkel együtt. Danikát, a házigazdánk kisfiát a repülőtérre hozta ki az anyukája és testvére. Becsekkoltunk, csomagfeladás, vámvizsgálat, s a tranzitban vártunk, hogy beszállhassunk a hatalmas Emirates gépbe. A repülőgép a mögötte álló Wizzair géphez képest óriási nagy volt. Mondhatnám, tekintélyes a nagy gépmadár!

utazas-1-1.jpg        utazas-1-2.jpg

Bennünk izgalom továbbra sem volt. Kerestem, kutattam magamban, de nem találtam J Ez igen érdekes volt, azt gondoltam, nagyobb lesz a „majré” J

Igaz, megkértem az angyalokat, mindenben segítsenek nekünk, az utunk legyen zökkenőmentes. Az első visszajelzés tőlük már az otthoni induláskor megvolt. A kocsiba beülve és elindulva, Volf Kati: Utazás című száma szólalt meg, jelezve nekünk magát a nagy utat. Majd egy olyan számomra eddig ismeretlen szám következett, melynek refrénje a következőképp szólt: Minden úgy jó, ahogy van! No igen J

Szóval, folytatva, felültünk a repülőre, a helyünk a 33. sorba szólt….Krisztusi szám! A harmadik jel az égiektől!

A gép óriási volt belülről is, mindennel felszerelve, mindenkinél monitorok, zene, filmek, rádió, játékok, tv. A hosszú, 5.5 órás út alatt is el tudja magát foglalni az ember. Maga a repülési idő hosszú volt, de szinte észrevétlenül elrepült, nagy gondot nem okozott nekünk. Danika is nagyon jól bírta.

A gépen vacsorát szolgáltak fel, italokat. Zsolt már előre jelezte az interneten, hogy vegetáriánus ételt kér. Danika gyerekmenüt kapott. Nekünk kétféle menü közül lehetett választani, biztos, ami biztos alapon, a csirkéset választottuk. / Ezt értettük meg J / Nagyon finom volt az étel, kurkumás szószos csirke, rizs, saláta, desszertnek finom édesség, kis kenyér, sajt, vaj.

utazas-1-4.jpg        utazas-1-5.jpg

Az Emirates gépen a gyerekeknek ajándékkal is kedveskednek, egy plüsst kapnak, melybe beletéve van egy polár kis takaró. Illetve színezőt kaptak színes ceruzával.

utazas-1-6.jpg        utazas-1-7.jpg

No szóval, hogy visszatérjek az időrendhez, megérkeztünk Dubaiba. Az időeltolódás miatt már késő este volt. A vámnál minden rendben volt, sehol nem kérték a közjegyzői hivatalos papírokat, mármint a gyerek miatt, ki és hová viszi más gyerekét? J

Eljött a pillanat, ott volt az a HELYZET,  amitől féltem: Itt vagyunk az óriási dubai reptéren, hogyan igazodunk el, hogyan keresünk taxit, hogyan jutunk el ahhoz a hotelhez, ahol a barátunk szállást foglalt nekünk a thai gép másnapi indulásáig. Továbbra is Zsolt volt a bizodalmam, végtére is ő a férfi J Oldja meg J

A taxi könnyen megvolt, száz számra várakoztak a reptéren az utasokra. Egy hölgy sofőrhöz kerültünk, Zsolt mutatta neki a kinyomtatott szállodafoglalást, mondta, oké. Elindultunk, de nagyon úgy tűnt, a taxis hölgy nemigen tudja, hová kell menni. Mi a hová-t tudtuk, az útvonalat nem. Na kérem, fasza helyzet J Végül láttuk, hogy telefonál, szerintünk valakitől rákérdezett, így bő fél óra alatt az apartman hotelnél voltunk.

S ismét HELYZET van: el kellene magyarázni, hogy foglalásunk van erre és erre a névre, hogy és mikor fizessünk, reggel mikorra kérünk taxit…..

Hát kérem, a – minden nyelven egy szót tudok – tudományával és mutogatva, Zsolt mindent lerendezett. Hálásak vagyunk neki és nagyon megdicsértük, mert tényleg lehetetlen helyzetben is feltalálja magát. Megértettük, hol a szoba, mikor van reggeli, hogyan fizessünk. Hozzátartozik, mindenhol nagyon segítőkészek voltak az ottani emberek, a repülőtéren és a szállodában is, mosolyogtak, segítettek, jóindulatúak voltak.

Az éjjelt egy „lakosztályban” töltöttük, két háló, két fürdő, nagy nappali, konyha, étkező. Maga a hely középkategóriás volt, de nem luxus.

Dubaiból ugye szinte semmit nem láttunk, csak pár utcát taxiból. De elmondhatjuk: mi is „dubajoztunk” J Itt is jártunk J

Reggel korán kellett kelni, hogy a gép elindulására időben kinn legyünk a reptéren.

De a következő napi történések a következő úti szösszenetben….aki kíváncsi rá, hamarosan hozom……

Szécsi Ildikó

Thaiföld, Phuket, 2016. 12. 14.

A cikket, a tartalmat elviheted, de csakis a forrás, a weboldal megjelölésével, kitől, honnan hoztad, a tartalmon nem változtathatsz!